Tel:   0317-310698   |  verkoop@plankencentrale.nl   |  Winkel geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur   |   Alles uit voorraad leverbaar!
Tel:   0317-310698   |  verkoop@plankencentrale.nl   |  Winkel geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur   |   Alles uit voorraad leverbaar!
Winkel geopend van maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.00 uur
Alles uit voorraad leverbaar!
Levering door heel Nederland voor € 35,00
Bij aankopen vanaf € 500,00 levering gratis
 

Veelgestelde vragen

We hebben de meest gestelde vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet.

Plankencentrale.nl verkoopt planken van verschillende houtsoorten en afmetingen. Alle planken zijn teruggedroogd tot een vochtpercentage van 10 tot 12%, aan vier zijden geschaafd en gehaakst. Ons hout is geschikt voor binnengebruik zoals meubels, interieurs en bovendien klaar voor gebruik. Tevens verkopen wij lamellen, schaaldelen (“boomschorsplanken”) en tafelpoten. Zie het productoverzicht voor ons actuele assortiment. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

De meeste geschaafde planken zijn verkrijgbaar in standaardafmetingen zoals vermeld op de website. De breedte en lengte van de schaaldelen (boomschorsplanken) verschillen per schaaldeel. De diktes en breedten van het hout zoals vermeld in het productoverzicht kunnen enigszins variëren. Hout is een natuurproduct dat ‘werkt’ zodat de dikte of breedte soms een paar tienden millimeter kan verschillen.

Plankencentrale.nl is bestemd voor zowel bedrijven als particulieren.

Er is geen minimale afname. Je kunt ook bij ons terecht voor het bestellen van één plank.

Naast een webshop beschikt Plankencentrale.nl over twee fysieke winkels: de hoofdvestiging in Renkum en een wederverkoper in Amsterdam. Hier is de mogelijkheid om zelf je planken uit te zoeken. Je kunt betalen met PIN.

Alle producten die in de webshop staan zijn op voorraad in onze hoofdvestiging in Renkum. Er is een beperkt aanbod in Amsterdam.

Ja. We hebben meer op voorraad dan we in onze webshop aanbieden. Staan de afmetingen niet in de webshop, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Het handigste is om een email te sturen naar verkoop@plankencentrale.nl met daarin een opsomming van de afmetingen. Dan gaan wij voor je op zoek in onze voorraad en ontvang binnen één werkdag een offerte.

Voor een grote bestelling kun je altijd een offerte op maat vragen. Stuur een e-mail naar verkoop@plankencentrale.nl en vermeld hierin de houtsoort, de hoeveelheden en de afmetingen die je wenst. Dan gaan wij voor je op zoek en sturen we binnen één werkdag een offerte. Natuurlijk houden we hierbij rekening met een minimum aan resthout.

Bij elk product staat een prijs per strekkende meter (m1) of vierkante meter (m2). Hiermee kunt u het totaalbedrag berekenen van de hoeveelheid die u nodig heeft. Neem gerust contact met ons op voor een offerte.

In onze webshop kun je op verschillende manieren betalen: met iDEAL, Bancontact, creditcard, PayPal, SOFORT Banking of achteraf met Afterpay. Wanneer je per email bestelt betaal je voor levering op factuur. Deze factuur ontvang je per email zodra je akkoord bent gegaan met onze offerte. In onze verkooppunten kun je met PIN betalen.

Ja. Wij leveren door heel Nederland voor een vast tarief van €39,50 per zending. Bij een bestelbedrag vanaf €650,00 is de levering gratis. Als je de bestelling wilt laten bezorgen kunt u de bestelling volgen via de track & trace code. Deze code ontvang je een dag voor levering van de transporteur waar wij mee samenwerken, ACE Koeriers. De levertijd is gemiddeld drie tot vijf werkdagen.

Ja. Dit is mogelijk in onze hoofdvestiging in Renkum.

Plankencentrale.nl bezorgt ook in het buitenland, maar de transportkosten zullen aanzienlijk hoger uitvallen. Ook zal de levertijd wat langer zijn. In dit geval ontvang je vooraf een offerte voor het transport.

Ja, dat kan. Enkele minuten na het plaatsen van een webshop bestelling krijg je van ons een orderbevestiging per email. In de bijlage zit de factuur in pdf.

Als je een klacht hebt over onze producten of onze service, neem dan contact met ons op via het contactformulier. U ontvangt van uw klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen inhoudelijk binnen 14 dagen reageren. Bent u onverhoopt niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u die voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Bovenstaande klachtenprocedure geldt alleen voor consumenten en niet voor zakelijke klanten. Voor zakelijke klanten geldt dat zij hun klacht ter bemiddeling voor kunnen leggen aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org

Als je niet tevreden bent en de bestelling wilt retourneren, neem dan eerst contact op met ons. Zie de pagina Retourneren voor het verdere verloop hiervan.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Je persoons- en bestelgegevens behandelen wij uiteraard strikt vertrouwelijk. De betaling verloopt via een beveiligde webomgeving van de ING Bank. Zie ons privacybeleid voor meer informatie.

Kijk voor meer informatie op de pagina Herroepingsrecht.